Γεννήθηκε στη Νεµπράσκα αλλά έχει ελληνικό αίµα
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 13/11/2011, 05:45

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ. «Εϊ! Σε θυµάµαι εσένα» µου λέει ο Αλεξάντερ Πέιν και µε ένα εγκάρδιο χαµόγελο µου σφίγγει ζεστά το χέρι και µε αγκαλιάζει στο λόµπι του ξενοδοχείου Electra Palace. Του θυµίζω ότι είχαµε µιλήσει πριν από µερικά χρόνια και πάλι στη Θεσσαλονίκη για το «Πλαγίως» και ότι λίγο αργότερα στις Κάννες, µέσα στο Palais De Festival, µου είχε ζητήσει ένα τσιγάρο. Το είχαµε ανάψει µαζί στα κρυφά µέσα στον χώρο όπου απαγορευόταν.
«Καπνίζεις ακόµη;» τον ρωτώ. «Οχι, δόξα τω Θεώ το έκοψα» µου απαντά την ώρα που η ∆ήµητρα Νικολοπούλου, υπεύθυνη Τύπου του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, µας οδηγεί σε µια άλλη αίθουσα του ξενοδοχείου όπου για την επόµενη µισή ώρα θα µιλήσω µε τον ελληνικής καταγωγής αµερικανό σκηνοθέτη από την Οµάχα της Νεµπράσκα που πλέον θεωρείται ένα από τα πιο «καυτά» ονόµατα του Χόλιγουντ στον χώρο του.
Κάτοχος Οσκαρ σεναρίου για το «Πλαγίως», ο Αλεξάντερ Πέιν έχει επίσης σκηνοθετήσει τον Τζακ Νίκολσον στο «Σχετικά µε τον Σµιντ», τη Ρις Γουίδερ σπουν και τον Μάθιου Μπρόντερικ στο «Election» και τη Λόρα Ντερν στην «Πολίτη Ρουθ».
Η τελευταία ταινία του που τον έφερε στη Θεσσαλονίκη είναι «Οι απόγονοι», στην οποία ο Τζορτζ Κλούνεϊ σε έναν ρόλο που χρόνια αργότερα πολλοί θα θυµούνται πρωταγωνιστεί παίζοντας έναν πατέρα, δικηγόρο και µόνιµο κάτοικο Χαβάης που προσπαθεί να τα φέρει βόλτα σε πολλούς τοµείς της ζωής του: η γυναίκα του βρίσκεται σε κώµα χωρίς την πιθανότητα ανάρρωσης – θύµα ενός θαλάσσιου ατυχήµατος –, του είναι δύσκολο να ξεπεράσει την ασυνεννοησία µε τις δύο κόρες του, πρέπει να αποφασίσει αν θα πουλήσει ή όχι την τεράστια έκταση που ανήκει στη φαµίλια του και για την οποία έχει τον τελευταίο λόγο και, σαν να µην έφθαναν όλα αυτά, µαθαίνει ότι η γυναίκα του τον απατούσε και αποφασίζει να βρει µε ποιον (η ταινία ήδη ακούγεται ως φαβορί για τα επόµενα Οσκαρ του 2012).
«Η πλειονότητα της αµερικανικής παραγωγής αποτελείται από καρτουνίστικες ταινίες»δηλώνει ο Πέιν, που κατάγεται από το Αίγιο, τη Σύρο και τη Λιβαδειά. «Εµένα µου αρέσουν οι ανθρώπινες ιστορίες. ∆υσάρεστες βεβαίως, αλλά που την ίδια ώρα µπορούν να γίνουν καιαστείες – όπως άλλωστε είναι και η ζωή. Στη συγκεκριµένη ιστορία, ας πούµε, µου άρεσε το πώς ένας απατηµένος σύζυγος αποφασίζει να φέρει τον εραστή της γυναίκας του στοκρεβάτι του θανάτου της για να της πει και εκείνος το τελευταίο “αντίο”».
«Καπνίζεις ακόµη;» τον ρωτώ. «Οχι, δόξα τω Θεώ το έκοψα» µου απαντά την ώρα που η ∆ήµητρα Νικολοπούλου, υπεύθυνη Τύπου του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, µας οδηγεί σε µια άλλη αίθουσα του ξενοδοχείου όπου για την επόµενη µισή ώρα θα µιλήσω µε τον ελληνικής καταγωγής αµερικανό σκηνοθέτη από την Οµάχα της Νεµπράσκα που πλέον θεωρείται ένα από τα πιο «καυτά» ονόµατα του Χόλιγουντ στον χώρο του.
Κάτοχος Οσκαρ σεναρίου για το «Πλαγίως», ο Αλεξάντερ Πέιν έχει επίσης σκηνοθετήσει τον Τζακ Νίκολσον στο «Σχετικά µε τον Σµιντ», τη Ρις Γουίδερ σπουν και τον Μάθιου Μπρόντερικ στο «Election» και τη Λόρα Ντερν στην «Πολίτη Ρουθ».
Η τελευταία ταινία του που τον έφερε στη Θεσσαλονίκη είναι «Οι απόγονοι», στην οποία ο Τζορτζ Κλούνεϊ σε έναν ρόλο που χρόνια αργότερα πολλοί θα θυµούνται πρωταγωνιστεί παίζοντας έναν πατέρα, δικηγόρο και µόνιµο κάτοικο Χαβάης που προσπαθεί να τα φέρει βόλτα σε πολλούς τοµείς της ζωής του: η γυναίκα του βρίσκεται σε κώµα χωρίς την πιθανότητα ανάρρωσης – θύµα ενός θαλάσσιου ατυχήµατος –, του είναι δύσκολο να ξεπεράσει την ασυνεννοησία µε τις δύο κόρες του, πρέπει να αποφασίσει αν θα πουλήσει ή όχι την τεράστια έκταση που ανήκει στη φαµίλια του και για την οποία έχει τον τελευταίο λόγο και, σαν να µην έφθαναν όλα αυτά, µαθαίνει ότι η γυναίκα του τον απατούσε και αποφασίζει να βρει µε ποιον (η ταινία ήδη ακούγεται ως φαβορί για τα επόµενα Οσκαρ του 2012).
«Η πλειονότητα της αµερικανικής παραγωγής αποτελείται από καρτουνίστικες ταινίες»δηλώνει ο Πέιν, που κατάγεται από το Αίγιο, τη Σύρο και τη Λιβαδειά. «Εµένα µου αρέσουν οι ανθρώπινες ιστορίες. ∆υσάρεστες βεβαίως, αλλά που την ίδια ώρα µπορούν να γίνουν καιαστείες – όπως άλλωστε είναι και η ζωή. Στη συγκεκριµένη ιστορία, ας πούµε, µου άρεσε το πώς ένας απατηµένος σύζυγος αποφασίζει να φέρει τον εραστή της γυναίκας του στοκρεβάτι του θανάτου της για να της πει και εκείνος το τελευταίο “αντίο”».
Αναζητώντας τον παράδεισο
«ΘΕΛΩ ΝΑ ΓΥΡΙΣΩ ΜΙΑ ΤΑΙΝΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ»
http://www.tovima.gr/culture/article/?aid=429875